Elektrik aboneliği açtırmak elektrik enerjisi ihtiyacı olan ev ve işletmeler için önemlidir. Elektrik, dağıtım şirketleri tarafından abonelere ulaştırılır ve elektrik tesisatı olan yerler için dağıtım şirketine abonelik başvurusu yapılmaktadır. Başvuru aşamasında istenen belgeler ve ücret tamamlandıktan sonra elektriğin sağlanması söz konusudur.

Elektrik Abonelik Başvurusu Nedir?

Elektrik aboneliği açtırmak ev veya işletmeler için elektrik enerjisinin dağıtıcı tarafından verilmesi anlamına gelmektedir. Başka bir deyişle abonelik olmadan elektrik sağlanmamaktadır. Tesisatın olduğu yerlerde halihazırda elektrik enerjisi vardır fakat sistem tarafından aboneliğin tanımlanması sonrasında ilgili mahale elektrik verilmektedir. Herhangi bir tüketim noktası için tüketilmiş olan elektrik enerjisinin miktarı, tüketim noktasının olduğu bölgedeki dağıtım firması tarafından düzenli aralıklar ile tespit edilerek tüketiciye faturalandırılır. Abonelik de bu kapsamda abonenin ne kadar elektrik tükettiğini ve yatırması gereken tutarın da ne olduğunu tespit etmek için kullanılmaktadır. Aynı zamanda mahal kiralıksa ve daha önceki kiracıdan kalma borç durumu da varsa bu borcun devam etmemesi için eski abonelik kapatılarak yeni abonelik açtırılmalıdır.

Bu bakımdan şayet yeni taşınılan yerde elektrik aboneliği eski kiracı üzerine açıksa özellikle bu durumda başvuru yapılmalı ve eski abonelik kapatılarak yeni kiracı üzerine abonelik açtırılmalıdır. Çünkü usulsüz veya kaçak kullanım gibi durumlar böyle bir durumda yeni kiracıya da yansıtılabilir.

Elektrik Aboneliği Neden Önemli?

Elektrik aboneliği açtırmak için EPDK tarafından yayınlanmış olan ilgili yönetmeliğin 48’inci maddesinde hususlar geçerlidir. Bu madde: “Kendi adına abonelik olmadan mevcut elektrik enerjisinden yararlanmak” usulsüzlük olarak tanımlanmaktadır. Başka bir deyişle ikamet edilen yerde eski kiracıya ya da başkası üzerine ait olan elektrik aboneliği usulsüz olarak ifade edilmektedir. Bu durumun tespiti ilgili yönetmelik kapsamında elektriğin 15 gün içinde kesilmesine yol açacaktır. Ayrıca bağlama bedelinin de 5 katı ücret oluşacaktır.

Dolayısıyla sadece elektrik olmayan yerler için değil, mevcut durumda aboneliği açık görünen yerler için de yeni bir taşınma halinde başvuru yapılarak elektrik aboneliği ikametgah sahibinin üstüne alınmalıdır. Aynı şekilde bir ev veya işyerinden taşınma durumunda mevcut aboneliği de iptal etmediğiniz durumda daha sonraki kiracı tarafından adınıza yönelik tüketim yapılabilir. Bu tüketim de ödenmediğinde mevcut abone sahibi sorumlu olacağından istenmeyen borç durumları ortaya çıkabilir. Elektrik aboneliğinin bu nedenler yüzünden mutlaka ikametgah sahibinin üstüne olması ve taşınma durumunda da kapatılması önemlidir.

Elektrik Aboneliği Başvurusu Nereye Yapılır?

Elektrik açtırmak için gerekli belgeler öncelikle hazırlanmalıdır. Bu belgeler ile birlikte bölgedeki elektrik dağıtım firmasına başvuru yapılmalıdır. Belgelerin eksiksiz olması halinde başvuru işlemleri çok kolaydır ve kısa süre içinde de tamamlanmaktadır.

Öncelikle tüketim noktasının bağlı olduğu bölgedeki görevli tedarik firması bulunmalıdır. Bunun için ise bölge kapsamlı internet araştırması yapabilir veya en yakında olan müşteri hizmet noktasına gidebilirsiniz. Bazı firmalar internet siteleri üzerinden de başvuru alabilmektedir, özellikle zaman açısından tasarruf sağlamak için web sitesinden de başvuru yapabilirsiniz.

Genel olarak küçük şehirlerde tek bir dağıtıcı firma bulunur. Ancak nüfus ve coğrafi açıdan büyük olan illerde birden fazla dağıtıcı firma bulunabilir. Şayet yaşadığınız ilde birden fazla dağıtıcı şirket bulunuyorsa bu firmalar bölgelere – ilçelere ayrıldıkları için ilçe bazlı olarak arama yaparak dağıtıcı firmanın hangisi olduğuna ulaşabilirsiniz.

Tedarik – dağıtım yani abonelik başvurusu yapacağınız firmalar bölgelerine göre şu şekildedir;

Görevli Tedarik ŞirketiSorumlu Olduğu Dağıtım Bölgeleri
Aesaş Enerjisaİstanbul Anadolu Yakası
AkedaşAdıyaman, Kahramanmaraş
Aras EpsaşAğrı, Erzincan, Erzurum
AydemAydın, Denizli, Muğla
CK AkdenizAntalya, Burdur, Isparta
CK Boğaziçiİstanbul Avrupa Yakası
Limak UludağBalıkesir, Bursa, Çanakkale, Yalova
CK ÇamlıbelSivas, Tokat, Yozgat
Çoruh AksaArtvin, Giresun, Gümüşhane, Rize, Trabzon
Dicle EpsaşBatman, Diyarbakır, Mardin, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak
Enerjisa BaşkentAnkara, Bartın, Çankırı, Karabük, Kastamonu, Kırıkkale, Zonguldak
Fırat AksaBingöl, Elazığ, Malatya, Tunceli
Gediz Elektrikİzmir, Manisa
KepsaşKayseri
MepaşAksaray, Karaman, Kırşehir, Konya, Nevşehir, Niğde
Zorlu Enerji (Osmangazi)Afyon, Bilecik, Eskişehir, Kütahya, Uşak 
Sepaş EnerjiBolu, Düzce, Kocaeli, Sakarya
Toroslar EnerjisaAdana, Gaziantep, Hatay, Kilis, Mersin, Osmaniye
Trakya ElektrikEdirne, Kırklareli, Tekirdağ
Türkerler Enerji (Vangölü)Bitlis, Hakkari, Muş, Van
YepaşAmasya, Çorum, Ordu, Samsun, Sinop

Elektrik Aboneliği İçin Gerekli Belgeler

Elektrik aboneliği açtırmak için gerekli belgeler ev ve işletmeler için farklılık göstermektedir. Evler yani tapuda mesken olarak geçen yerler için elektrik tüketimi daha düşük tarifeden işletmeler yani tapuda ticarethane olarak geçen yerler için ise daha yüksek tarifeden fiyatlandırılmaktadır. Ayrıca ihtiyaca göre ticarethaneler için sağlanacak voltaj değerleri de daha yüksek olabilmektedir. Bu bakımdan da ev ve işyerlerine yönelik farklı belge temini gerekir.

Sayaç numarası sayaç üzerinde yazan numaradır, fotoğrafını çekerek de başvuru esnasında ibraz edebilirsiniz.

Mesken Aboneliği İçin Gereken Belgeler

Elektrik açtırmak için gerekli belgeler mesken yani evler için şu şekilde;

  • Tesisatın ya da sayaç numarası – sayaç üzerinde yer almaktadır.
  • Başvuru yapacak olan mülk sahibi veya kiracı için T.C. kimlik kartı
  • Binanın deprem yönetmeliğine uygunluğunu gösteren DASK poliçesi
  • Abonelik teminat bedelinin yatırılması – abonelik sonrasında ilgili banka hesabına yatırılmakta veya online ödenmektedir.

Ticarethane Aboneliği İçin Gerekli Belgeler

Elektrik aboneliği açtırmak için gerekli belgeler ticarethane statüsünde olan yerler için şu şekilde;

  • Firma yetkilisinin T.C. kimlik numarası ya da kimlik kartı
  • Bir firma adına başvuru yapılıyorsa başvuru yapanın görevlendirildiğini gösteren vekaletname
  • Firmaya ait vergi dairesi ve vergi numarası
  • Tesisata ait sayaç numarası
  • Ticarethane şayet kiraysa kira sözleşmesi, kişiye aitse tapu örneği
  • Binada meskenler de bulunuyorsa DASK poliçesi örneği ile başvuru yapılmaktadır.

Elektrik Aboneliği Ne Zaman Açılır?

Elektrik aboneliği açtırmak için gerekli belgeler ile dağıtım şirketine başvuru yaptıktan ve güvence bedelini de belirtilen süreler içinde ödedikten sonra ortalama 2 iş günü en geç ise 4-5 iş günü içinde elektrik açılmaktadır. Ayrıca gün içindeki erken yapılan başvurularda mahalin konumuna göre aynı gün içinde de abonelik açtırmak söz konusudur.

Elektrik Güvence Bedeli Nedir?

Elektrik aboneliği açtırmak için bahsedilen belgelerin tamamlanması sonrasında güvence bedelinin yatırılması gerekmektedir. Bu bedel bölgeye ve mahalin tapudaki statüsüne göre değişmektedir. Ayrıca her yıl güncellenmektedir. Güvence bedelinin başvuru yaptığınız vezneden, banka hesabına havale veya online kanallar üzerinden yatırabilirsiniz. Bu güvence bedeli aboneliğinizi sonlandırdığınız zaman ise kendi hesabınıza iade edilmektedir.

SIK SORULAN SORULAR

Elektrik Aboneliği İçin Evde Olmama Gerek Var mı?

Eğer sayacınız bina ortak alanında bulunuyorsa evde olmanıza gerek kalmadan açma işlemi yapılacaktır.

Sayaç Olmayan Yere Abonelik Başvurusu Yapılır mı?

Öncelikle elektrik tesisatının ve sayacının takılması gerekir. Bunun için de elektrik mühendislik firması ile çalışarak tesisat ve sayaç işlemlerinin tamamlanmasını sağlayabilirsiniz.